Hvordan kan jeg legge til konto fra andre banker?

Du må gi ditt samtykke til å hente inn konto fra andre banker.

  1. Logg inn i nettbank eller mobilbank
  2. Trykk på menypunktet «Kontoer fra andre banker» under «Kontoer og lån»
  3. Velg legg til konto fra annen bank
  4. Skriv inn navnet på banken du ønsker å hente konto fra og trykk «Neste»
  5. Gi samtykke til at banken kan innhente informasjon ved å trykke «Godta og gå til neste»
  6. Signer gjennom BankID
  7. Kontoene dine vil nå bli synlig i kontooversikten din. Har du lagt til kredittkort fra en annen bank, vil du se den i kortoversikten.

Hvorfor må jeg signere flere betalinger enn før?

På grunn av strengere krav til signering gitt i PSD2 må  du signere flere betalinger enn tidligere. Som f.eks e-faktura må du godkjenne på lik linje med øvrige betalinger. Det samme gjelder for netthandel i land innenfor EU.

Hvordan får jeg nytt passord?

Bruk «Glemt passord» fra påloggingssiden for å få tilsendt nytt passord.

Hva er nettpostkasse?

I nettpostkassen kan du sende og motta meldinger fra Sparebanken Øst – DinBANK. Når du sender meldinger via nettpostkassen, går disse via en sikker linje. I nettpostkassen får du kontoutskrifter, meldinger om renteendringer, inn- og utbetalinger, årsoppgaver og annen informasjon fra banken. Du kan selv velge «Flytt til mappe» for å arkivere meldingen eller «Slett mappe» for å slette den. Meldingene blir liggende i nettpostkassen i 6 måneder. Dette gjelder uansett om de er arkivert i egen mappe eller ikke. For å finne meldinger eldre enn 6 måneder må du søke i arkivet.

Hvor finner jeg årsoppgaven/kontoutskrifter/brev fra DinBANK

All korrespondanse fra Sparebanken Øst – DinBANK blir sendt rett til nettbanken din. Du finner disse under menypunktet «Nettpostkasse» – «bankmeldinger». Her blir de liggende i 6 måneder. Etter dette kan du finne meldingene i «Søk i arkivet».

Hva skjer dersom jeg går fra en PC og har glemt å logge meg ut?

Etter 15 minutters inaktivitet vil du automatisk bli logget ut. Dette er av sikkerhetsmessige årsaker.

Hvordan aktivere mobilbank?

Etter å ha lastet ned mobilbanken må man første gangen aktivere den. Det gjøres i appen. Du kan bruke BankID på mobil, med BankID med kodebrikke eller «Passord og kode».

Du velger en 4-sifret PIN-kode og biometrisk påloggingsmetode.

Hvordan oppdaterer jeg nettleseren?

Her har vi samlet lenker til oppdatering av de vanligste nettleserne. Velg lenken under din nettleser og følg instruksjonene , så vil nettleseren din oppdateres.

Microsoft Edge
Google Chrome
Apple Safari
Mozilla Firefox
Opera

Jeg kommer ikke videre fra påloggingssiden, hva kan være feil?

For å bruke påloggingssiden må «Bruk og aksept av informasjonskapsler (cookies)» være aktivert i nettleseren din. Et eksempel er Internett Explorer 11, der du må sette følgende innstillinger:

Klikk på innstillinger i nettleseren (Tannhjul øverst til høyre)

  1. Velg alternativer for Internett.
  2. Velg Personvern-fanen
  3. Klikk på knappen Avansert
  4. Pass på at Godta er valgt lik innstillingene under.

Hvilken nettleser har jeg?

Hvis du ikke vet hvilken nettleser du har, finner du det ved klikke på linken nedenfor:

https://www.whatsmybrowser.org/

Credentials