Bankkortet må aktiveres i nettbanken før bruk. Hvis kortet blir slukt i en minibank, må du gi beskjed til oss slik at kortet kan sperres. Du kan deretter bestille et nytt kort i nettbanken, men husk å aktivere det før bruk.
Hvem kan bli kunde?
For å bli kunde hos DinBank må du være fylt 18 år og ha:
- Norsk personnummer
- Folkeregistrert adresse og være bosatt i Norge
- E-postadresse
- Mobiltelefon
Hvordan bli kunde?
Gå til «Bli kunde» for å registrere deg med BankID.
Da får du tilgang til nett- og mobilbank, hvor du kan åpne kontoer, bestille kort og søke om lån.
Send en «Sikker melding» fra nettbanken hvis du ikke får opprettet konto.
Hva er Avtalegiro?
Avtalegiro er en automatisk betaling av faste regninger som blir trukket direkte fra din konto på forfallsdato.
Du slipper å legge inn informasjon om betalingen manuelt.
Hvordan oppdatere personopplysningene?
Du kan endre telefonnummer og e-postadressen i nett- og mobilbank. Velg Kontaktinformasjon i menyen.
Jeg kommer ikke inn i nettbanken
Få hjelp med pålogging og se oversikt over vanlige BankID-feilkoder. Vi har samlet de vanligste spørsmålene og svarene – her finner du kanskje løsningen på problemet ditt.
Hva er primærkonto?
Primærkonto er kontoen som automatisk foreslås som belastningskonto i nett- og mobilbanken. For å endre denne må du velge «Innstillinger» og «Kontonavn». Kryss av for «Primærkonto» for den kontoen du ønsker.
Hva skjer dersom jeg går fra PCen og har glemt å logge ut?
Etter 15 minutters inaktivitet vil du automatisk bli logget ut. Dette er av sikkerhetsmessige årsaker.
Hvor finner jeg årsoppgaven og kontoutskrifter?
All korrespondanse fra DinBank blir sendt til nett- og mobilbanken din. Du finner disse under menypunktet «Meldinger» – «Bankmeldinger» eller under varslinger . Her blir de liggende i 6 måneder. Etter dette kan du finne meldingene i «Søk i arkivet».
Hvordan åpne en konto?
Du kan selv opprette inntil seks kontoer i nett- og mobilbanken. I menyen velger du ”Åpne konto” under menypunktet «Kontoer».
Hvis valget ikke er tilgjengelig, eller du ikke får opprettet konto, send en henvendelse med «Sikker melding» i nettbanken.