Kontaktløs betaling kan kun brukes med kort og betalingsterminaler som har symbolet for dette. Kortet må være brukt én gang med chip og kode før kontaktløs betaling blir mulig.
- Legg kortet inntil kontaktløsmerket.
- For beløp under 500 kr må du som regel ikke taste PIN-koden.
- Når du hører et pip, er betalingen utført.
Aktivering av mobilbanken kan du gjøre med BankID. Aktiveringen skjer når du starter appen første gang.
Du må da velge en personlig 4-sifret kode til innlogging og betaling. Nyere telefoner kan også bruke ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk (biometri).
Du logger inn med den personlige firesifrede koden du lagde da du aktiverte mobilbanken.
Hvis du har registrert fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning (biometri), kan du også logge inn med det.
Last den ned gratis fra din app-butikk:
Apple App Store (iPhone) eller Google Play (Android).
Dersom ikke linken fungerer søk etter «DinBank Mobilbank» fra Sparebanken Øst.
For best opplevelse og tilgang til alle banktjenester anbefales brukere med nettbrett (iPad o.l.) å bruke nettbanken.
Du kan enkelt åpne en depositumskonto i nett- eller mobilbanken. Gå til Kontoer og lån i menyen, velg «Åpne ny konto», og deretter Depositumskonto.
For bestille en depositumskonto en må du ha leietakers navn, fødselsnummer, telefonnummer og e-postadresse tilgjengelig. I tillegg trenger du utleieenhetens adresse og en PDF-kopi av den signerte leiekontrakten. Når du har signert med BankID, får leietaker en melding med instruksjoner om signering.
Det er greit å vite at det er utleier som må opprette kontoen, mens det er leietaker som blir kontoeier, og dermed får renteinntektene. Både utleier og leietaker disponerer kontoen i fellesskap.
Ja. Hvis leietaker ikke er kunde fra før, opprettes kundeforholdet i forbindelse med at depositumskontoen bestilles. Leietaker behøver ikke å ha andre kontoer eller produkter.
Når leieforholdet opphører kan utleier gå inn i nettbanken og frigi depositumskontoen.
I kontooversikten åpner du detaljer for kontoen og velger «Frigi».
Hvis du har glemt passordet ditt kan få nytt ved å klikke på «BankID» eller «Passord og kode» fra påloggingsiden til nettbanken.
Alle de mest vanlige nettlesere støttes av nettbanken. Det er alltid lurt å ha oppdatert versjon på grunn av sikkerhet og brukeropplevelse.
Microsoft Edge – Windows 10 Full støtte
Google Chrome (siste versjon) Full støtte
Apple Safari (siste versjon) Full støtte
Mozilla Firefox (siste versjon) Full støtte
Opera (siste versjon) Minimal støtte
Internet Explorer 11 og eldre støttes ikke.