- Du må ha nettbankavtale. Det kan du opprette selv med BankID.
- Du må være over 15 år (vergesamtykke for de mellom 13 – 15 år)
- Ha tilgang på PC eller nettbrett med Internett
Få full oversikt over pengene og lånet ditt. Med PC har du tilgang til alt du trenger via nettbanken i det daglige. Nettbanken er både enkel og trygg å bruke.
og mye mer.
Det betyr ganske enkelt at du nå kan legge til kontoer fra andre banker inn i kontooversikten din.
Med nettbankavtale får du også tilgang til mobilbanken.
Tips:
Logg deg raskere og enklere inn med BankID på mobil. Bestilles i nettbanken.
På grunn av strengere krav til signering gitt i PSD2 må du signere flere betalinger enn tidligere. Som f.eks e-faktura må du godkjenne på lik linje med øvrige betalinger. Det samme gjelder for netthandel i land innenfor EU.
Du må gi ditt samtykke til å hente inn konto fra andre banker.
Etter å ha lastet ned mobilbanken må man første gangen aktivere den. Det gjøres i appen. Du kan bruke BankID på mobil, med BankID med kodebrikke eller «Passord og kode».
Du velger en 4-sifret PIN-kode og biometrisk påloggingsmetode.
Etter 15 minutters inaktivitet vil du automatisk bli logget ut. Dette er av sikkerhetsmessige årsaker.
All korrespondanse fra Sparebanken Øst – DinBANK blir sendt rett til nettbanken din. Du finner disse under menypunktet «Nettpostkasse» – «bankmeldinger». Her blir de liggende i 6 måneder. Etter dette kan du finne meldingene i «Søk i arkivet».
I nettpostkassen kan du sende og motta meldinger fra Sparebanken Øst – DinBANK. Når du sender meldinger via nettpostkassen, går disse via en sikker linje. I nettpostkassen får du kontoutskrifter, meldinger om renteendringer, inn- og utbetalinger, årsoppgaver og annen informasjon fra banken. Du kan selv velge «Flytt til mappe» for å arkivere meldingen eller «Slett mappe» for å slette den. Meldingene blir liggende i nettpostkassen i 6 måneder. Dette gjelder uansett om de er arkivert i egen mappe eller ikke. For å finne meldinger eldre enn 6 måneder må du søke i arkivet.
Bruk «Glemt passord» fra påloggingssiden for å få tilsendt nytt passord.
Hvis du ikke vet hvilken nettleser du har, finner du det ved klikke på linken nedenfor:
Her har vi samlet lenker til oppdatering av de vanligste nettleserne. Velg lenken under din nettleser og følg instruksjonene , så vil nettleseren din oppdateres.
![]() |
Microsoft Edge |
![]() |
Google Chrome |
![]() |
Apple Safari |
![]() |
Mozilla Firefox |
![]() |
Opera |
For å bruke påloggingssiden må «Bruk og aksept av informasjonskapsler (cookies)» være aktivert i nettleseren din. Et eksempel er Internett Explorer 11, der du må sette følgende innstillinger:
Klikk på innstillinger i nettleseren (Tannhjul øverst til høyre)
Kontakt banken på en trygg og sikker måte.
Mulig å laste opp vedlegg: