Nettbank

Få full oversikt over pengene og lånet ditt. Med PC har du tilgang til alt du trenger via nettbanken i det daglige. Nettbanken er både enkel og trygg å bruke.


Logg inn i nettbanken

I nettbanken kan du blant annet:

  • Sjekke saldo, bevegelser og betalinger til forfall på kontoene dine
  • Betale regninger
  • Overføre mellom egne og andres kontoer
  • Godkjenne eFaktura og opprette og endre Avtalegiro
  • Betale til utlandet
  • Opprette kontoer
  • Bestille og re-bestille bankkort
  • Sperre og oppheve sperring av bankkort
  • Se PIN-koden på bankkortet
  • Sette regionsperre på bankkort
  • Få oversikt over forsikringene dine
  • Kjøpe og selge fond
  • Endre samtykker og kontaktinformasjon
  • Sende sikker e-post til banken
  • Lese meldinger fra banken (eks. kontoutskrift, bekreftelser for betalinger og overføringer)
  • Samle kontoer fra andre banker (ny)

og mye mer.

Nå kan du samle kontoer fra andre banker hos oss

Det betyr ganske enkelt at du nå kan legge til kontoer fra andre banker inn i kontooversikten din.

Uten nettbank, ingen mobilbank

Med nettbankavtale får du også tilgang til mobilbanken.

Last ned mobilbanken

Tips:
Logg deg raskere og enklere inn med BankID på mobil. Bestilles i nettbanken.

Slik skaffer du deg nettbank:

  • Du må ha nettbankavtale. Det kan du opprette selv med BankID.
  • Du må være over 15 år (vergesamtykke for de mellom 13 – 15 år)
  • Ha tilgang på PC eller nettbrett med Internett

Bli kunde og få nettbank

Ofte stilte spørsmål om nettbank

Hvis du ikke vet hvilken nettleser du har, finner du det ved klikke på linken nedenfor:

https://www.whatsmybrowser.org/

For å bruke den nye påloggingssiden må Bruk og aksept av informasjonskapsler (cookies) være aktivert i nettleseren din. Et eksempel er IE11, der du må sette følgende innstillinger:

Klikk på innstillinger i nettleseren (Tannhjul øverst til høyre)

  1. Velg alternativer for internett.
  2. Velg Personvern-fanen
  3. Klikk på knappen Avansert
  4. Pass på at Godta er valgt lik innstillingene under.

Her har vi samlet lenker til oppdatering av de vanligste nettleserne. Velg lenken under din nettleser og følg instruksjonene , så vil nettleseren din oppdateres.

Microsoft Edge
Google Chrome
Apple Safari
Mozilla Firefox
Opera

Logg på nettbanken med passord/kodebrikke eller BankID utstedt av DinBANK.no. Velg «Mobilbank» i menyvalget for å registrering.

Etter 15 minutters inaktivitet vil du automatisk bli logget ut. Dette er av sikkerhetsmessige årsaker.

All korrespondanse fra DinBANK.no blir sendt rett til nettbanken din. Du finner disse under menypunktet «Nettpostkasse» – «bankmeldinger». Her blir de liggende i 6 måneder. Etter dette kan du finne meldingene i «Søk i arkivet».

I nettpostkassen kan du sende og motta meldinger fra banken. Når du sender meldinger via nettpostkassen, går disse via en sikker linje. I nettpostkassen får du kontoutskrifter, meldinger om renteendringer, inn- og utbetalinger, årsoppgaver og annen informasjon fra banken. Du kan selv velge «Flytt til mappe» for å arkivere meldingen eller «Slett mappe» for å slette den. Meldingene blir liggende i nettpostkassen i 6 måneder. Dette gjelder uansett om de er arkivert i egen mappe eller ikke. For å finne meldinger eldre enn 6 måneder må du søke i arkivet.

Bruk «Glemt passord» fra påloggingssiden for å få tilsendt nytt passord.

På grunn av strengere krav til signering gitt i PSD2 må  du signere flere betalinger  enn tidligere. Som f.eks e-faktura må du godkjenne på lik linje med øvrige betalinger. Det samme gjelder for netthandel i land innenfor EU.

Du må gi ditt samtykke til å hente inn konto fra andre banker.

  1. Logg inn i nettbank eller mobilbank
  2. Trykk på «Kontoer fra andre banker» under «Kontoer og lån» i menyen
  3. Velg legg til konto fra annen bank
  4. Skriv inn navnet på banken du ønsker å hente konto fra og trykk «Neste»
  5. Gi samtykke til at banken kan innhente informasjon ved å trykke «Godta og gå til neste»
  6. Signer gjennom BankID
  7. Kontoene dine vil nå bli synlig i oversikten din.
Credentials