Hopp til innhold
  • Bli kunde
  • Logg inn nettbank
  • Bli kunde
  • Betaling og konto
    • Apple Pay
    • Brukskonto
    • Bankkort
    • DinBank-appen
    • Nettbank
    • Utlandsbetaling
    • Vipps
  • Lån
    • Billån
    • Boliglån
    • Rammelån
    • Mine lånesøknader
    • Signer dokumenter
  • Sparing
    • Fond
    • Pensjon
    • Sparekonto
  • Om DinBank
    • Kundeservice
    • Nyhetsarkiv
    • Renter og priser

Flytt avtalegiroene enkelt

Det har aldri vært enklere å flytte avtalegiroene din fra en annen bank. Med noen enkle trykk kan du nå enkelt flytte avtalegiroene dine raskt og enkelt.

Slik gjør du det

1. Logg inn i nett- eller mobilbank

2. Velg «Betale og overføring» og så «Flytt avtalegiro»

3. Velg kontoen du ønsker at skal belastes

4. Logg inn med Bank-ID og velg avtalegiroene du ønsker å flytte

Etter at du har fulført prosessen vil du se alle avtalegiroene dine i nett- eller mobilbanken. 

Kontanttjenester i butikk

Enkel løsning for innskudd og uttak av kontanter, tilgjengelig i over 1400 dagligvarebutikker.

Er du vant til å ta ut kontanter når du handler? Husk at denne tjenesten nå er en integrert del av Kontanttjenester i butikk-løsningen, og er tilgjengelig i omtrent 1450 av NorgesGruppens butikker.

Kontanttjenester i butikk er en ny tjeneste BankAxept har utviklet. Det betyr at vi kan tilby våre kunder muligheten for å bruke sitt DinBank-kort til innskudd og uttak av kontanter i dagligvarebutikker. Den nye tjenesten gjelder NorgesGruppen sine butikker, som Meny, Kiwi, Spar og enkelte Joker-butikker. Tjenesten koster 15 kr per transaksjon, uavhengig av om det er rene uttak, innskudd eller gjøres sammen med varekjøp.

Se priser for bankkort

Tjenesten må ikke forveksles med uttak ved varekjøp, som er en frivillig tjeneste enkelte andre butikker tilbyr.

Kort om tjenesten

  • En ny tjeneste som gjør at du kan sette inn og ta ut penger på kontoen knyttet til kortet ditt i dagligvarebutikker
  • Denne nye tjenesten koster 15 kr for innskudd, uttak og varekjøp med uttak i NorgesGruppens-butikker.
  • Tjenesten er tilgjengelig i butikkens åpningstider.
  • Maksimalt uttak er kr 20.000 NOK i løpet av sju dager for kunder over 18 år.
  • Maksimalt innskudd er 20.000 NOK i løpet av 30 dager for kunder over 18 år.

Bruk av Kontanttjenester i butikk

Tjenesten gjør at du enkelt kan sette inn og ta ut kontanter via dagligvarebutikkenes bankterminaler. Du bruker bankkortet ditt og identifiserer deg med PIN-koden. Dette sikrer at pengene settes inn eller tas ut fra konto tilknyttet kortet, og gir deg ekstra trygghet med tanke på personvern, svindel og identitetstyveri.

Butikkene som tilbyr tjenesten, vil være tydelig merket ved kassepunktet. Du må imidlertid ikke handle mat for å kunne bruke denne tjenesten. Du trenger kun si ifra om du vil ta ut eller sette inn penger.

Her finner du oversikt over butikker som tilbyr kontanttjenester i butikken:
Gå til oversikt

Slik gjør du det

  • Se etter skilt merket Kontanttjenester i butikk. Gi beskjed om at du ønsker å sette inn eller ta ut penger.
  • Tæpp kortet ditt eller sett det inn i betalingsterminalen og tast PIN-koden din.
  • Sjekk at beløpet du setter inn eller tar ut stemmer.

Enkel betaling med Apple Pay

Klar for sikker og superrask betaling? Ta i bruk Apple Pay, legg til dine bankkort i dag og det eneste du trenger på handleturen er iPhonen eller Apple Watch.

Kom i gang med Apple Pay

Nå kan du samle kontoer fra andre banker hos oss

Det betyr ganske enkelt at du nå kan legge til kontoer fra andre banker inn i kontooversikten din.

På den måten får du bedre oversikt over økonomien din, uten å måtte logge inn i flere banker. Lurt, ikke sant?

Legg til konto fra annen bank

Du lurer kanskje på hvordan du skal gjøre dette her og om det tar lang tid. Under finner du steg for steg oppskrift. Prosessen er enkel og grei å gjennomføre.

Slik gjør du:

  1. Logg inn i nettbank eller mobilbank
  2. Gå til «Kontoer fra andre banker» i menyen
  3. Velg legg til konto fra annen bank
  4. Skriv inn navnet på banken du ønsker å hente konto fra og trykk «Neste»
  5. Gi samtykke til at banken kan innhente informasjon ved å trykke «Godta og gå til neste»
  6. Signer med BankID
  7. Kontoene dine vil nå bli synlig i oversikten din.

Du kan legge til konto fra andre banker både i mobilbanken og i nettbanken.

Hvorfor er det så bra?

Ved å samle kontoer fra flere banker i DinBank.no sin nett- eller mobilbank vil du få en bedre totaloversikt over din økonomi. Kontoer du henter inn vil gi deg informasjon om saldo og transaksjoner.

Vi er blant de første til å kunne tilby oppkobling mot alle norske banker. Dette er mulig som en konsekvens av EU sitt nye betalingsdirektiv kalt PSD2, også referert til som Open banking.

Ny banktjeneste gjør hverdagen enklere

Samle alle kontoer ett sted

Du er kanskje kunde i flere banker og har savnet full oversikt over hvor mye penger du har på de forskjellige kontoene? Nå kan du snart se kontoene du har i andre banker i din nett- og mobilbank.

Et nytt regelverk for betalingstjenester (PSD2) utarbeidet gjennom EU direktivet gir deg som kunde nye muligheter. Ved å gi andre foretak tilgang til dine kontoopplysninger kan de utføre visse tjenester for deg. Gir du fullmakt til et foretak kan de lage en samlet oversikt over alle de betalingskontoene du ønsker, uavhengig av hvilken bank kontoene ble opprettet i. Du kan også gi fullmakt til et foretak om å utføre betalinger fra din konto.

Enkelt sagt er alle bankene i Norge og Europa pålagt å åpne for å dele kontoinformasjon dersom du som kunde tillater det. Det gjør at de kontoene du har i andre banker kan synliggjøres i Dinbank.no sin nett- og mobilbank.

Samle kontoer i nett- og mobilbanken

Du vil finne «Kontoer fra andre banker» i nett- og mobilbank. Her får du oversikt over bankene du kan hente inn. Du kan da se saldo og transaksjoner på kontoene du har valgt. Du kan allerede nå se samtykkene du har gitt til andre banker fra menyvalg «Delte kontoer».

Dersom du ønsker å hente kontoer fra dinbank.no over i en annen bank, må du søke opp Sparebanken Øst. (Dinbank.no er en del av Sparebanken Øst konsernet)

Din sikkerhet er viktig

Alle som tilbyr denne type tjenester må, i likhet med bankene, ha konsesjon og være underlagt krav og tilsyn fra Finanstilsynet, Datatilsynet og Forbrukertilsynet. Du må selv godkjenne hver enkelt aktør før de får tilgang til din kontoinformasjon.

Det vil bli noen nye betalingsrutinger der du må signere med BankID hvis du skal endre en betaling, efaktura eller avtalegiro. Faste betalingsavtaler kan ikke endres, de må slettes og opprettes på nytt.

Det finnes svindlere overalt, og deres metoder endrer seg. Du må derfor være varsom med hvem du gir samtykke til. Får du en forespørsel om samtykke fra en aktør som er ukjent eller som gjør deg usikker, bør du gjøre en bakgrunnssjekk. Si heller nei, for å være på den sikre siden. Gir du samtykke til en uærlig tredjepart er du selv ansvarlig for tap.

Alt på et sted

Fordelen ved å gi samtykke til dette er at du får innsyn i alle kontoene dine på et sted og dermed en bedre oversikt over din personlige økonomi. Vil du vite mer om PSD2/Open banking kan du finansnorge.no

Les mer på finansnorge.no
Til Forsiden
DinBank
Et konsept fra Sparebanken Øst
Org.nr: 937 888 937
  • Kundeservice
  • Priser og renter
  • Klage og reklamasjon
  • Personvern
  • Sikkerhet og Antihvitvask
Facebook ikon Instagram ikon

Du kan sammenligne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.no