Hva er varslingsfristen for renteendringer?

Som bank har vi en varslingsfrist når vi endrer rentene. Fristen går fra beslutningen tas, til rentene faktisk endres for kunden.

Når endringen er til kundens fordel, settes det ingen frist. Dette skjer for eksempel når vi setter ned boliglånsrenten eller øker sparerenten.

Ved økning av utlånsrenten er fristen 8 uker, i henhold til ny Finansavtalelov som trådte i kraft 1. juli 2023.

Hvilken enheter støtter Apple Pay?

Du kan bruke Apple Pay på iPhone 6 eller nyere, eller Apple Watch.

Hvorfor får jeg ikke frem Apple Pay i DinBank-appen?

Sjekk om du har siste versjon av mobilbank-appen. Det må du ha for å få tilgang til Apple Pay. For å gjøre det kan du søke opp DinBank i App Store og klikke «Oppdater».

Kan jeg betale med Apple Pay?

Ja, det kan du., Legg til bankkortet ditt i Wallet-appen og kom i gang. Les mer om Apple Pay

Hvor kan jeg betale med Apple Pay?

Apple Pay kan benyttes i alle kontaktløse terminaler verden over.

Er Apple Pay sikkert?

Apple lagrer ikke kortnummeret ditt, og deler det heller ikke med brukerstedet. I stedet lages det et digitalt kortnummer som krypteres og lagres på din enhet. Hver eneste transaksjon må godkjennes med din egen sikkerhetsmekanisme (Touch ID, Face-ID eller PIN-kode). Du kan se en oversikt over transaksjonene du har utført med Apple Pay i Wallet-appen, men Apple har ikke tilgang til å se dem.

Hvordan betaler jeg med Apple Pay?

Slik betaler du med:

  • iPhone med FaceID
    Dobbeltklikk på sideknappen, se på skjermen, og hold iPhonen nær terminalen.
  • iPhone med Touch ID
    Dobbeltklikk på hjemtasten. Hold fingeren på hjemtasten og hold iPhonen nær terminalen.
  • Apple Watch
    Dobbeltklikk på sideknappen, og hold Apple Watch nær terminalen.
  • Apper og nettsteder
    Velg Apple Pay som betalingsalternativ. Bekreft med Touch ID eller Face ID.

Hva er Apple Pay?

Apple Pay er en kontaktløs betalingsmåte der du erstatter det fysiske kortet ditt med din Apple-enhet. 

Bestride en ukjent transaksjon

Har du oppdaget ukjente transaksjoner på konto eller kort kan du bestride dette.

En bestridelse av transaksjon, tidligere kalt reklamasjon, gjør du til vår eierbank, Sparebanken Øst.