Kundeservice



Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål fra kundene våre. Finner du ikke svar på det du lurer på, ber vi deg benytte sikker e-post i nettbanken.

Velg kategori:

Nettbank Mobilbank BankID Boliglån Betaling Betaling til og fra utlandet Konto Kort Kunde E-signering PSD2 Reiseforsikring

 

Spørsmål og svar

På grunn av strengere krav til signering gitt i PSD2 må  du signere flere betalinger enn tidligere. Som f.eks e-faktura må du godkjenne på lik linje med øvrige betalinger. Det samme gjelder for netthandel i land innenfor EU.

Du må gi ditt samtykke til å hente inn konto fra andre banker.

  1. Logg inn i nettbank eller mobilbank
  2. Trykk på menypunktet «Kontoer fra andre banker» under «Kontoer og lån»
  3. Velg legg til konto fra annen bank
  4. Skriv inn navnet på banken du ønsker å hente konto fra og trykk «Neste»
  5. Gi samtykke til at banken kan innhente informasjon ved å trykke «Godta og gå til neste»
  6. Signer gjennom BankID
  7. Kontoene dine vil nå bli synlig i kontooversikten din. Har du lagt til kredittkort fra en annen bank, vil du se den i kortoversikten.

Etter å ha lastet ned mobilbanken må man første gangen aktivere den. Det gjøres i appen. Du kan bruke BankID på mobil, med BankID med kodebrikke eller «Passord og kode».

Du velger en 4-sifret PIN-kode og biometrisk påloggingsmetode.

Etter 15 minutters inaktivitet vil du automatisk bli logget ut. Dette er av sikkerhetsmessige årsaker.

All korrespondanse fra Sparebanken Øst – DinBANK blir sendt rett til nettbanken din. Du finner disse under menypunktet «Nettpostkasse» – «bankmeldinger». Her blir de liggende i 6 måneder. Etter dette kan du finne meldingene i «Søk i arkivet».

I nettpostkassen kan du sende og motta meldinger fra Sparebanken Øst – DinBANK. Når du sender meldinger via nettpostkassen, går disse via en sikker linje. I nettpostkassen får du kontoutskrifter, meldinger om renteendringer, inn- og utbetalinger, årsoppgaver og annen informasjon fra banken. Du kan selv velge «Flytt til mappe» for å arkivere meldingen eller «Slett mappe» for å slette den. Meldingene blir liggende i nettpostkassen i 6 måneder. Dette gjelder uansett om de er arkivert i egen mappe eller ikke. For å finne meldinger eldre enn 6 måneder må du søke i arkivet.

Bruk «Glemt passord» fra påloggingssiden for å få tilsendt nytt passord.

Hvis du ikke vet hvilken nettleser du har, finner du det ved klikke på linken nedenfor:

https://www.whatsmybrowser.org/

Her har vi samlet lenker til oppdatering av de vanligste nettleserne. Velg lenken under din nettleser og følg instruksjonene , så vil nettleseren din oppdateres.

Microsoft Edge
Google Chrome
Apple Safari
Mozilla Firefox
Opera

For å bruke påloggingssiden må «Bruk og aksept av informasjonskapsler (cookies)» være aktivert i nettleseren din. Et eksempel er Internett Explorer 11, der du må sette følgende innstillinger:

Klikk på innstillinger i nettleseren (Tannhjul øverst til høyre)

  1. Velg alternativer for Internett.
  2. Velg Personvern-fanen
  3. Klikk på knappen Avansert
  4. Pass på at Godta er valgt lik innstillingene under.

Oppdaterte avtalevilkår for bankkort

Når det gjelder oppdatering av avtalens punkt om gyldighetsperiode og fornyelse, er bakgrunnen for dette å klargjøre for at banken skal kunne tilby Visa sin tjeneste for automatisk kontooppdateringer.

Ved fornyelse av kort blir tidligere kortnummer ugyldig. Brukersteder hvor du har registrert kortnummer vil da ikke lenger kunne gjennomføre transaksjoner på det «gamle kortnummeret». Skal abonnement og tjenester fortsatt kunne belastes konto må nytt kortnummer registreres hos brukerstedet.

Når banken tilbyr automatisk kontooppdatering slipper du å registrere ditt nye kortnummer på brukersteder som har avtale for kontooppdatering med Visa.

Fant du ikke det du lette etter?

Den beste og tryggeste måten å kontakte oss på er via nettbanken:

Sikker e-post

eller send e-post til kundeservice@dinbank.no

Vi svarer deg mandag – fredag mellom kl. 09 – 15

 

Telefon: (+47) 99 07 91 50

Telefonen er åpen mandag – fredag mellom kl. 10 – 12

Sperre kort
Signere lånedokumenter
Hent lønnslipper og skattemelding

Postadresse
Sparebanken Øst – DinBANK
Postboks 67
3301 Hokksund

Credentials