Her finner du svar på ofte stilte spørsmål fra kundene våre. Finner du ikke svar på det du lurer på, ber vi deg benytte sikker e-post i nettbanken.
Nettbank Mobilbank BankID Boliglån Betaling Betaling til og fra utlandet Konto Kort Kunde E-signering PSD2 Reiseforsikring
På grunn av strengere krav til signering gitt i PSD2 må du signere flere betalinger enn tidligere. Som f.eks e-faktura må du godkjenne på lik linje med øvrige betalinger. Det samme gjelder for netthandel i land innenfor EU.
Du må gi ditt samtykke til å hente inn konto fra andre banker.
Etter å ha lastet ned mobilbanken må man første gangen aktivere den. Det gjøres i appen. Du kan bruke BankID på mobil, med BankID med kodebrikke eller «Passord og kode».
Du velger en 4-sifret PIN-kode og biometrisk påloggingsmetode.
Etter 15 minutters inaktivitet vil du automatisk bli logget ut. Dette er av sikkerhetsmessige årsaker.
All korrespondanse fra Sparebanken Øst – DinBANK blir sendt rett til nettbanken din. Du finner disse under menypunktet «Nettpostkasse» – «bankmeldinger». Her blir de liggende i 6 måneder. Etter dette kan du finne meldingene i «Søk i arkivet».
I nettpostkassen kan du sende og motta meldinger fra Sparebanken Øst – DinBANK. Når du sender meldinger via nettpostkassen, går disse via en sikker linje. I nettpostkassen får du kontoutskrifter, meldinger om renteendringer, inn- og utbetalinger, årsoppgaver og annen informasjon fra banken. Du kan selv velge «Flytt til mappe» for å arkivere meldingen eller «Slett mappe» for å slette den. Meldingene blir liggende i nettpostkassen i 6 måneder. Dette gjelder uansett om de er arkivert i egen mappe eller ikke. For å finne meldinger eldre enn 6 måneder må du søke i arkivet.
Bruk «Glemt passord» fra påloggingssiden for å få tilsendt nytt passord.
Hvis du ikke vet hvilken nettleser du har, finner du det ved klikke på linken nedenfor:
Her har vi samlet lenker til oppdatering av de vanligste nettleserne. Velg lenken under din nettleser og følg instruksjonene , så vil nettleseren din oppdateres.
![]() |
Microsoft Edge |
![]() |
Google Chrome |
![]() |
Apple Safari |
![]() |
Mozilla Firefox |
![]() |
Opera |
For å bruke påloggingssiden må «Bruk og aksept av informasjonskapsler (cookies)» være aktivert i nettleseren din. Et eksempel er Internett Explorer 11, der du må sette følgende innstillinger:
Klikk på innstillinger i nettleseren (Tannhjul øverst til høyre)
Kontakt banken på en trygg og sikker måte.
Mulig å laste opp vedlegg:
Den beste og tryggeste måten å kontakte oss på er via nettbanken eller mobilbanken. Du kan også laste opp vedlegg.
eller send e-post til kundeservice@dinbank.no
Vi svarer deg mandag – fredag mellom kl. 09 – 15
Telefon: (+47) 99 07 91 50
Telefonen er åpen mandag – fredag mellom kl. 10 – 12
Sperre kort
Signere lånedokumenter
Hent lønnslipper og skattemelding
Postadresse
Sparebanken Øst – DinBANK
Postboks 67
3301 Hokksund