Kundeservice

Her kan du finne svar på det du måtte lure på. Hvis du allikevel ikke finner det du leter etter kan du selvsagt kontakte oss.


Velg kategori:

Nettbank Mobilbank BankID Boliglån Betaling Betaling til og fra utlandet Konto Kort Kunde

  • Du kan ikke ha betalingsannmerkninger
  • Du må ha minst kr 2000 på kontoen når kortet bestilles
  • Du må ha registrert likningstall i Norge for foregående år

Alle de tre nevnte kriteriene må være oppfylt for at du skal kunne bestille kort i DinBANK.no. Du bestiller selv kort i nettbanken, i menyvalget «Kort» – «bestill kort». Velg mellom hvit eller rød farge på kortet.

Når Visa-kort og pinkode er kommet i posten, må kortet aktiveres før bruk. Dette gjøre du i nettbanken under menyen «Kort» – «aktivering av kort». Dette er en ekstra sikkerhet når kort og kode sendes i posten.

Visa-kort må aktiveres i nettbank før bruk, se punkt over. Dersom kortet blir slukt i minibank, underretter du DinBANK.no om dette slik at kortet kan sperres. Du må så bestille et nytt kort i nettbanken, men husk å aktivere dette før bruk.

Ta kontakt med oss på tlf. (+47) 99 07 91 50.

Du kan sperre kortet ditt i både nett- og mobilbanken. Se hvordan her.

  • Kortet må sperres
  • Forholdet må politianmeldes
  • Fyll ut egenerklæringsskjemaet (se nedenfor). Både kopi av politianmeldelsen og egenerklæringen sendes Sparebanken Øst, Pb 67, 3301 Hokksund eller til oest.reklamasjon@evry.com

Last ned skjemaet: Egenerklæring ved misbruk av kort

Du finner PIN-koden til kortet ditt i nettbanken.

Kortet er gyldig hele utløpsmåneden og fornyelse blir sendt pr. post første halvdel av utløpsmåneden.

Verified by Visa er en sikkerhetsløsning utarbeidet av Visa for å sikre deg som handler på internett. For din sikkerhet må du identifiserer deg for å bekrefte kjøpet ditt. Du velger selv metoden du ønsker å identifisere deg med. BankID på mobil, SMS kode eller BankID

  • Noter aldri ned pinkoden din
  • Skjul pinkoden ved inntasing på minibank eller betalingsterminal
  • Ikke la noen andre hjelpe til med minibankuttak
  • Hvis kortet blir slukt, sperr det
  • Ikke gi fra deg kort på restaurant og lignende
  • Kontroller alle regninger for sum og valuta før signering
  • Ha alltid telefonnummer for sperring tilgjengelig

Kontaktløs betaling er raskt, enkelt og sikkert – og det fungerer i utlandet.

Kontaktløs betaling kan kun benyttes på betalingsterminaler som har denne funksjonaliteten. Legg kortet inntil kontaktløsmerket. Når du hører et pip, er betalingen utført.


Antallet brukersteder som tilbyr kontaktløs betaling i Norges, er foreløpig noe begrenset. Selv om en betalingsterminal har kontaktløsmerket, kan du likevel oppleve at denne funksjonen ikke er aktivert. Da må du taste PIN-koden din når du betaler.

På videoen nedenfor kan du se hvordan du bruker kort med kontaktløs betaling.


 

 

Fant du ikke det du lette etter?

Send e-post til kundeservice@dinbank.no

Er du kunde, bruk sikker e-post i nettbanken.

Vi svarer deg mandag – fredag mellom kl. 09 – 15

Telefon: (+47) 99 07 91 50

Telefonen er åpen mandag – fredag mellom kl. 10 – 12

 

Postadresse

dinbank.no
Postboks 67
3301 Hokksund

Credentials