Kundeservice

Her kan du finne svar på det du måtte lure på. Hvis du allikevel ikke finner det du leter etter kan du selvsagt kontakte oss.


Velg kategori:

Nettbank Mobilbank BankID Boliglån Betaling Betaling til og fra utlandet Konto Kort Kunde

Primærkonto er kontoen som automatisk foreslås som belastningskonto i nettbanken. For å endre denne må du velge «Innstillinger» og «Kontonavn». Kryss av for «Primærkonto» for den kontoen du ønsker.

Når du registrerer deg som kunde, får du automatisk en konto (DinKONTO). Du kan selv opprette inntil seks konti i nettbanken, hvor du i menyvalget til venstre velger ”Konto” – ”opprette konto”.

Du kan opprette kun én DinKONTO+. Klikk her for å opprette DinKONTO+ eller send oss en henvendelse fra nettpostkassen i nettbanken.

DinBANK.no har tre kontoer:

DinKONTO er gebyrfri og uten begrensninger på antall uttak.Kontoen kan brukes både som lønnskonto og sparekonto.

DinSPAREKONTO en sparekonto uten beløpsgrenser.

DinKONTO+ er en sparekonto med høyere rente.

Se vilkår og betingelser

Du kan endre navn på kontoene dine i nettbanken under «innstillinger» og «kontonavn».

Ønsker du å ta ut penger fra DinKONTO+, må du sende oss en melding fra nettpostkassen i nettbanken. For gebyrfrie uttak må du varsle oss minimum 31 dager før.

Det er kun kontoeier som disponerer konto.

Logg deg inn i nettbanken og send melding til DinBANK.no via nettpostkassen om hvilken konto(i) som skal avsluttes. Dersom du har Visa-kort på en konto som skal avsluttes, må du sendes kortet til DinBANK.no før kontoen kan slettes. I meldingen må du oppgi kontonummer som du ønsker eventuelt restbeløp og renter overført til.

Gjelder det DinKONTO+, må du sende varsel om avslutning minimum 31 dager før for gebyrfri avslutning.

Depositumskonto kan du du enkelt åpne selv i nettbanken. Du velger Åpne ny konto under Kontoer og lån i menyen. Velg Depositumskonto.

For å få gjennomført bestillingen må du ha leietakers navn, fødselsnummer, telefonnummer og e-postadresse tilgjengelig. I tillegg må du ha utleieenhetens adresse, samt en PDF-kopi av den signerte leiekontrakten. Når du har signert med BankID får leietaker melding med instruksjoner om signering.

Det er greit å vite at det er utleier som må opprette kontoen, mens det er leietaker som blir kontoeier, og dermed får renteinntektene. Både utleier og leietaker disponerer kontoen i fellesskap.

Ja. Hvis leietaker ikke er kunde fra før, opprettes kundeforholdet i forbindelse med at depositumskontoen bestilles. Leietaker behøver ikke å ha andre kontoer i banken.

Når leieforholdet opphører kan du som utleier gå inn i nettbanken og frigi depositumskontoen. I kontooversikten åpner du detaljer for kontoen og velger Frigi.

 

 

Fant du ikke det du lette etter?

Send e-post til kundeservice@dinbank.no

Er du kunde, bruk sikker e-post i nettbanken.

Vi svarer deg mandag – fredag mellom kl. 09 – 15

Telefon: (+47) 99 07 91 50

Telefonen er åpen mandag – fredag mellom kl. 10 – 12

 

Postadresse

dinbank.no
Postboks 67
3301 Hokksund

Credentials