Kundeservice



Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål fra kundene våre. Finner du ikke svar på det du lurer på, ber vi deg benytte sikker e-post i nettbanken.

Velg kategori:

Nettbank Mobilbank BankID Boliglån Betaling Betaling til og fra utlandet Konto Kort Kunde E-signering PSD2 Reiseforsikring

 

Spørsmål og svar

Du kan selv opprette inntil seks kontoer i nett- og mobilbanken. I menyen velger du ”Åpne konto” under menypunktet «Kontoer».

Send oss en henvendelse med «Sikker e-post» fra nettbanken hvis valget ikke er tilgjengelig eller du av andre årsaker ikke får opprettet konto.

Sparebanken Øst – DinBANK tilbyr tre kontoer:

DinKONTO er gebyrfri og uten begrensninger på antall uttak.Kontoen kan brukes både som lønnskonto og sparekonto.

DinSPAREKONTO en sparekonto uten beløpsgrenser.

DinKONTO+ er en sparekonto med høyere rente.

Se vilkår og betingelser

Du kan endre navn på kontoene dine i nettbanken under «innstillinger» og «kontonavn».

Det vil ta inntil 2 virkedager fra en nyregistrert kunde kan åpne konto og bestille kort. Det er fordi det foretas en ekstra kontroll internt.

Hvis det tar lengre tid eller du har andre spørsmål kan du kontakte banken via «Sikker e-post» i nett- og mobilbanken.

Logg deg inn i nettbanken og send melding via nettpostkassen om hvilken konto(er) som skal avsluttes. Dersom du har Visa-kort på en konto som skal avsluttes, må du sende kortet til Sparebanken Øst – DinBANK før kontoen kan slettes. I meldingen må du oppgi kontonummer som du ønsker eventuelt restbeløp og renter overført til.

Gjelder det DinKONTO+, må du sende varsel om avslutning minimum 31 dager før for gebyrfri avslutning.

Ønsker du å ta ut penger fra DinKONTO+, må du sende oss en melding fra nettpostkassen i nettbanken. For gebyrfrie uttak må du varsle oss minimum 31 dager før.

Primærkonto er kontoen som automatisk foreslås som belastningskonto i nett- og mobilbanken. For å endre denne må du velge «Innstillinger» og «Kontonavn». Kryss av for «Primærkonto» for den kontoen du ønsker.

Det er kun kontoeier som disponerer konto.

Depositumskonto kan du du enkelt åpne selv i nettbanken. Du velger Åpne ny konto under Kontoer og lån i menyen. Velg Depositumskonto.

For å få gjennomført bestillingen må du ha leietakers navn, fødselsnummer, telefonnummer og e-postadresse tilgjengelig. I tillegg må du ha utleieenhetens adresse, samt en PDF-kopi av den signerte leiekontrakten. Når du har signert med BankID får leietaker melding med instruksjoner om signering.

Det er greit å vite at det er utleier som må opprette kontoen, mens det er leietaker som blir kontoeier, og dermed får renteinntektene. Både utleier og leietaker disponerer kontoen i fellesskap.

Når leieforholdet opphører kan du som utleier gå inn i nettbanken og frigi depositumskontoen. I kontooversikten åpner du detaljer for kontoen og velger «Frigi».

Ja. Hvis leietaker ikke er kunde fra før, opprettes kundeforholdet i forbindelse med at depositumskontoen bestilles. Leietaker behøver ikke å ha andre kontoer i banken.

Bli kunde her for å forenkle prosessen videre.

Kontoer uten begrensinger kan vises i andre banker. Typisk er dette brukskontoer. Sparekontoer med begrensinger på antall uttak kan ikke vises hos andre banker.

Hjelp til pålogging og BankID feilkoder

Fått brev om oppsigelse av kundeforhold?

Fant du ikke det du lette etter?

Den beste og tryggeste måten å kontakte oss på er via nettbanken eller mobilbanken. Du kan også laste opp vedlegg.

Sikker e-post

eller send e-post til kundeservice@dinbank.no

Vi svarer deg mandag – fredag mellom kl. 09 – 15

 

Telefon: (+47) 99 07 91 50

Telefonen er åpen mandag – fredag mellom kl. 10 – 12

Sperre kort
Signere lånedokumenter
Hent lønnslipper og skattemelding

Postadresse
Sparebanken Øst – DinBANK
Postboks 67
3301 Hokksund

Credentials