Her finner du svar på ofte stilte spørsmål fra kundene våre. Finner du ikke svar på det du lurer på, ber vi deg benytte sikker e-post i nettbanken.
Nettbank Mobilbank BankID Boliglån Betaling Betaling til og fra utlandet Konto Kort Kunde E-signering PSD2 Reiseforsikring
BankID er en sikker elektronisk legitimasjon som kan benyttes på nettet til identifisering, pålogging og signering.
BID 1439:
Feil kode i engangskodefeltet er lagt inn for mange ganger, kodebrikken er da blitt sperret. For å åpne sperring må du logge på nettbanken uten BankID og sende en sikker e-post.
Får du andre feilkoder kan du først prøve på nytt etter litt tid for å se om problemet løste seg selv. Dersom det ikke løser seg er det fint om du noterer ned feilkoden og tar kontakt med kundesenteret.
Påloggingsvalg «Logg inn med passord» med kodebrikke utstedt av Sparebanken Øst – DinBANK:
Påloggingsvalg «Logg inn med BankID» med kodebrikke utstedt av Sparebanken Øst DinBANK og som er registrert som BankID i nettbanken:
Dersom du benytter BankID fra annen bank:
Påloggingsvalg «Logg inn med BankID på mobil»:
For å åpne en sperret BankID må du:
Hvis BankID er utløpt eller tilbakekalt, kan du selv åpne BankID i nettbanken sin.
Hvis ikke du eller banken har sperret din BankID, men du har tastet feil passord flere ganger kan du bruke «Glemt passord» på pålogging til nettbanken for å bestille nytt passord og aktivere din BankID.
For BankID på mobil må du aktivere på nytt i nettbanken.
BankID
Bruk «Glemt passord» muligheten ved pålogging til nettbanken.
BankID på mobil
Bestill BankID på mobil på nytt fra nettbanken. Logg inn enten med passord og kode eller BankID fra banken. Velg BankID i menyen og bestill BankID på mobil.
BankID bestiller du selv i Nettbanken.
Klikk på Bestille BankID i menyen. Velg deretter «Bestille BankID» og følg instruksjonen
BankID på mobil bestiller du i nettbanken. Klikk på Bestille BankID i menyen. Velg deretter «Bestill» ved feltet BankID på mobil og følg instruksjonene.
Nei, selv om du har gått over til å benytte BankID på mobil må du oppbevare kodebrikken på et sikkert sted, da du i enkelte sammenhenger vil få behov for å bruke den.
Ved bytte av SIM-kort må du alltid bestille BankID på mobil på nytt i nettbank.
Bytter du telefon, men beholder SIM-kort trenger du ikke gjøre noe. Skifter du SIM-kort må du bestille BankID på mobil på nytt fra nettbanken.
BankID på mobil er lagret på SIM-kortet.
Den beste og tryggeste måten å kontakte oss på er via nettbanken eller mobilbanken. Du kan også laste opp vedlegg.
eller send e-post til kundeservice@dinbank.no
Vi svarer deg mandag – fredag mellom kl. 09 – 15
Telefon: (+47) 99 07 91 50
Telefonen er åpen mandag – fredag mellom kl. 10 – 12
Sperre kort
Signere lånedokumenter
Hent lønnslipper og skattemelding
Postadresse
Sparebanken Øst – DinBANK
Postboks 67
3301 Hokksund