Kort

DinBANK-kortet har både BankAxept og Visa slik at du kan betale i Norge og resten av verden. Du betaler ingenting for å bruke kortet, kun et årsgebyr.

DinBANK-kort

  • kan brukes i minibanker og butikker i Norge og utlandet
  • kan brukes til netthandel
  • har ikke bilde på baksiden
  • er gyldig i 3 år med automatisk fornyelse
  • har mulighet for kontaktløs betaling

Bestill kort

For å bestille DinBANK-kort må du:

  • være over 18 år
  • ha minimum kr 2000 på konto
  • ha registrerte ligningstall
  • ikke ha registrerte betalingsanmerkninger

Ikke kunde?

Bli kunde og bestill kort i nettbanken

Du vil motta kortet i posten etter ca. en uke. Før bruk må kortet aktiveres i nettbanken innen slutten av måneden etter kortbestilling.

Fornyelse av kort blir automatisk sendt pr. post første halvdel av utløpsmåneden. Ditt kort er gyldig hele utløpsmåneden.

Sikker netthandel

Når du betaler med kort på internett, vil du oppleve at nettbutikker krever «Verified by Visa» – sikker nettbetaling. Slik fungerer det.

Ofte stilte spørsmål om kort

  • Du kan ikke ha betalingsannmerkninger
  • Du må ha minst kr 2000 på kontoen når kortet bestilles
  • Du må ha registrert likningstall i Norge for foregående år

Alle de tre nevnte kriteriene må være oppfylt for at du skal kunne bestille kort i DinBANK.no. Du bestiller selv kort i nettbanken, i menyvalget «Kort» – «bestill kort». Velg mellom hvit eller rød farge på kortet.

Når Visa-kort og pinkode er kommet i posten, må kortet aktiveres før bruk. Dette gjør du i nettbanken under menyen «Kort» – «aktivering av kort». Dette er en ekstra sikkerhet når kort og kode sendes i posten.

Visa-kort må aktiveres i nettbank før bruk, se punkt over. Dersom kortet blir slukt i minibank, underretter du DinBANK.no om dette slik at kortet kan sperres. Du må så bestille et nytt kort i nettbanken, men husk å aktivere dette før bruk.

Ta kontakt med oss på tlf. (+47) 99 07 91 50.

Du kan sperre kortet ditt i både nett- og mobilbanken. Se hvordan her.

  • Kortet må sperres
  • Forholdet må politianmeldes
  • Fyll ut egenerklæringsskjemaet (se nedenfor). Både kopi av politianmeldelsen og egenerklæringen sendes Sparebanken Øst, Pb 67, 3301 Hokksund eller til oest.reklamasjon@evry.com

Last ned skjemaet: Egenerklæring ved misbruk av kort

Du finner PIN-koden til kortet ditt i nettbanken.

Kortet er gyldig hele utløpsmåneden og fornyelse blir sendt pr. post første halvdel av utløpsmåneden.

Verified by Visa er en sikkerhetsløsning utarbeidet av Visa for å sikre deg som handler på internett. For din sikkerhet må du identifiserer deg for å bekrefte kjøpet ditt. Du velger selv metoden du ønsker å identifisere deg med. BankID på mobil, SMS kode eller BankID

  • Noter aldri ned pinkoden din
  • Skjul pinkoden ved inntasing på minibank eller betalingsterminal
  • Ikke la noen andre hjelpe til med minibankuttak
  • Hvis kortet blir slukt, sperr det
  • Ikke gi fra deg kort på restaurant og lignende
  • Kontroller alle regninger for sum og valuta før signering
  • Ha alltid telefonnummer for sperring tilgjengelig

Kontaktløs betaling er raskt, enkelt og sikkert – og det fungerer i utlandet.

Når du skal betale plasserer du kortet over symbolet for å gjennomføre betalingen. Et pip og grønn lys indikerer at kortet er ferdig lest.
Bekreftelse på at kjøpet er godkjent står på terminalens skjerm. Ved beløp over 400 kroner må man taste PIN-kode.

I tillegg kan kortinnehaver enkelte ganger bli bedt om å taste PIN-kode for ekstra sikkerhet.

Credentials