Hva gjør jeg når jeg har byttet telefon/endret abonnement?

Du må da bestille BankID på mobil på nytt fra pålogget nettbank.

Se menyvalg

Kan jeg bare kaste kodebrikken når jeg har BankID på mobil?

Nei, selv om du har gått over til å benytte BankID på mobil må du oppbevare kodebrikken på et sikkert sted, da du i enkelte sammenhenger vil få behov for å bruke den.

Ved bytte av SIM-kort må du alltid bestille BankID på mobil på nytt i nettbank.

Hva er kravet for å få BankID/BankID på mobil?

  • Du må være over 15 år (Du må være over 18 år for å bli kunde i Dinbank.no)
  • Du må ha norsk personnummer
  • Du må ha nettbank med kodebrikke fra oss
  • Dersom du ble kunde etter 01.03.2007 må du være registrert med pass som legitimasjon. Dersom vi ikke har registrert pass fra deg må du gå til et av kontorene til Sparebanken Øst med passet ditt så de får scannet det og lagt det inn i systemet
  • Du må være registrert med egen e-post adresse og mobilnummer eller registrere dette i nettbanken før du bestiller BankID
  • Du må være eier av en aktiv konto i Dinbank

Hvordan bestille BankID på mobil?

BankID på mobil bestiller du i nettbanken. Klikk på Bestille BankID i menyen.  Velg deretter «Bestill» ved feltet BankID på mobil og følg instruksjonene.

Hvordan bestiller jeg BankID?

BankID bestiller du selv i Nettbanken.
Klikk på Bestille BankID i menyen. Velg deretter «Bestille BankID» og følg instruksjonen

Hvordan kan jeg endre BankID-passord?

BankID

Bruk «Glemt passord» muligheten ved pålogging til nettbanken.

BankID på mobil

Bestill BankID på mobil på nytt fra nettbanken. Logg inn enten med passord og kode eller BankID fra banken. Velg BankID i menyen og bestill BankID på mobil.

Min BankID er sperret. Hva gjør jeg?

For å åpne en sperret BankID må du:

  1. Sende sikker e-post fra innlogget nettbank. Logg deg inn i nettbanken uten BankID
  2. Du vil motta et engangspassord på e-post
  3. Logg deg inn i nettbanken med BankID og du får mulighet til å endre til et selvvalgt passord

Hvis BankID er utløpt eller tilbakekalt, kan du selv åpne BankID i nettbanken sin.

Hvis ikke du eller banken har sperret din BankID, men du har tastet feil passord flere ganger kan du bruke «Glemt passord» på pålogging til nettbanken for å bestille nytt passord og aktivere din BankID.

For BankID på mobil må du aktivere på nytt i nettbanken.

Jeg kommer ikke inn i nettbanken

Påloggingsvalg «Logg inn med passord» med kodebrikke utstedt av DinBANK.no:

  • Riktig innlogging? Benytt påloggingsvalget «Logg inn med passord» hvis du ikke har registrert din kodebrikke for BankID i nettbanken
  • Sperret/glemt passord? Trykk på linken glemt passord. Du kan velge om du ønsker å identifisere deg via BankID på mobil eller kontrollspørsmål.
  • Sperret kodebrikke? Sjekk at du bruker kodebrikke fra DinBANK.no/ Kontakt kundeservice@dinbank.no
  • Nettbank /innlogging blokkert? Kontakt kundeservice@dinbank.no

Påloggingsvalg «Logg inn med BankID» med kodebrikke utstedt av DinBANK.no og som er registrert som BankID i nettbanken:

  • Sperret/glemt passord BankID? Trykk på linken glemt passord. Du kan  velge om du ønsker å identifisere deg via BankID på mobil eller kontrollspørsmål.
  • Feilkode BID? Benytt pålogging «Logg inn med passord» og send oss melding om feilkode fra menyvalget «Nettpostkasse»
  • Nettbank sperret/finner ingen aktiv avtale? Kontakt kundeservice@dinbank.no

Dersom du benytter BankID fra annen bank:

  • Kontakt utstederbank av BankID ved feil med passord/sikkerhetskode
  • Sperret nettbank/finner ingen aktiv avtale? Kontakt kundeservice@dinbank.no

Påloggingsvalg «Logg inn med BankID på mobil»:

  • Sperret nettbank/finner ingen aktiv avtale? Kontakt kundeservice@dinbank.no
  • Sperret/glemt passord? Opprett avtale om BankID på mobil på nytt i nettbanken. Benytt pålogging «Logg inn med passord» eller «Logg inn med BankID»
  • Har du byttet mobiloperatør? Sjekk om operatør støtter BankID på mobil

Hva er BankID?

BankID er en sikker elektronisk legitimasjon som kan benyttes på nettet til identifisering, pålogging og signering.

Hva betyr det når jeg får en BankID feilkode?

BID 1439: 
Feil kode i engangskodefeltet er lagt inn for mange ganger, kodebrikken er da blitt sperret. For å åpne sperring må du logge på nettbanken uten BankID og sende en sikker e-post.

Får du andre feilkoder kan du først prøve på nytt etter litt tid for å se om problemet løste seg selv. Dersom det ikke løser seg er det fint om du noterer ned feilkoden og tar kontakt med kundesenteret.

Tips en venn om DinBANK.noTips en venn om DinBANK.no
Credentials