Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål fra kundene våre. Finner du ikke svar på det du lurer på, ber vi deg benytte sikker e-post i nettbanken. Nettbank BankID Boliglån Betaling Betaling til og fra utlandet Konto Kort Kunde

Betaling bekreftes med samme metode som du logget deg inn med.
Logget du deg inn «Uten BankID», må du skrive inn nettbankpassordet i første bilde, deretter kode fra brikken i neste bildet.

 

 

 

 

 

 

Har du betalinger som må godkjennes vil du få en påminnelse på dette før du får logget deg ut.

Automatisk betaling av faste regninger som blir trukket direkte fra din konto på forfallsdato.

AvtaleGiro-avtaler oppretter du i nettbanken. Enten første gang du betaler en regning til mottaker ved å godkjenne avtaleforslaget som kommer opp, eller du vil finne avtaleforslag fra menyvalg Betalingsavtaler.

Får du ikke mottakeren opp som forslag, må du sjekke om de tilbyr AvtaleGiro. Gjør de det, kan du sende oss en melding fra nettpostkassen, så kan vi hjelpe deg med å opprette avtalen. Dato for belastning og beløp avtales med mottaker.

Du finner det ved å trykke på Betalingsavtaler i menyen. Klikk deretter på avtalen du ønsker å se detaljer på, deretter Vid detaljer/Endre avtale.

  • Det er ikke dekning på konto
  • Maksbeløpet på avtalegiroen er for lavt
  • Du har stoppet den i forfallsmappen
  • Du har stoppet selve avtalen
  • Avtalen er nylig opprettet (det tar ca 3 uker fra den opprettes til den trer i kraft

Sjekk først at maksbeløpet ikke er overskredet.
Gå inn på forfallsmappen og start betalingen.
Ta kontakt med oss dersom du har problemer.

Gå inn på «Betalingsavtaler» fra menyen og klikk på ikonet som ser ut som en blyant for å endre maksbeløp.

Du har ikke anledning til å endre konto selv. Send oss en melding via Nettpostkassen med beskjed om hvilken avtale du ønsker å endre samt hvilken konto som ønskes belastet.

Gå inn på avtalen, velg «slett»-ikonet (søppelkasse) og bekreft slettingen.

Du må velge «Betaling/Overføring» og «Forfallsmappe». Her trykker du på «stopp»-ikonet (rødt kryss) for å stoppe forfall på avtalegiro.

eFaktura er en elektronisk faktura som sendes direkte til din(e) nettbank(er) som er registrert i ditt navn og fødselsnummer.

Tjenesten er bankuavhengig og du velger selv hvilken nettbank og konto du ønsker å betale fakturaen fra.

Ved bankbytte trenger du ikke avslutte avtalen og opprette ny.

Fakturaen fremkommer i forfallsmappen i nettbanken og må godkjennes for betaling.

Opprettelse, endring og avslutning av eFaktura gjøres i nettbanken. DinBANK.no har ingen tilgang til dette.

Credentials