Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål fra kundene våre. Finner du ikke svar på det du lurer på, ber vi deg benytte sikker e-post i nettbanken. Nettbank BankID Boliglån Betaling Betaling til og fra utlandet Konto Kort Kunde

BankID er en sikker elektronisk legitimasjon som kan benyttes på nettet til identifisering, pålogging og signering.

BID 1439: 
Feil kode i engangskodefeltet er lagt inn for mange ganger, kodebrikken er da blitt sperret. For å åpne sperring må du logge på nettbanken uten BankID og sende en sikker e-post.

Får du andre feilkoder kan du først prøve på nytt etter litt tid for å se om problemet løste seg selv. Dersom det ikke løser seg er det fint om du noterer ned feilkoden og tar kontakt med kundesenteret.

BankID krever pass som legitimasjon. Dersom vi ikke har registrert ditt pass som legitimasjon, må du sende oss en bekreftet kopi av passet ditt.

Se liste her over hvem som kan bekrefte kopi av pass

Logg på nettbanken med passord og kodebrikke utstedt av DinBANK.no. Velg «BankID» fra hovedmenyen. Bestill så BankID. Du benytter samme kodebrikke, men får tilsendt eget passord for pålogging med BankID.

Det er viktig at du logger på nettbanken til DinBANK.no ved første gangs pålogging med BankID for å endre til ditt eget passord. BankID kan deretter benyttes på andre brukersteder.

Du må ha registrert BankID før du kan registrere BankID på mobil. Logg på nettbanken og velg «BankID» i menyvalget og deretter «Bestill BankID på mobil».

Påloggingsvalg «Logg inn med passord» med kodebrikke utstedt av DinBANK.no:

  • Riktig innlogging? Benytt påloggingsvalget «Logg inn med passord» hvis du ikke har registrert din kodebrikke for BankID i nettbanken
  • Sperret/glemt passord? Kontakt kundeservice@dinbank.no
  • Sperret kodebrikke? Sjekk at du bruker kodebrikke fra DinBANK.no/ Kontakt kundeservice@dinbank.no
  • Nettbank /innlogging blokkert? Kontakt kundeservice@dinbank.no

Påloggingsvalg «Logg inn med BankID» med kodebrikke utstedt av DinBANK.no og som er registrert som BankID i nettbanken:

  • Sperret/glemt passord BankID? Benytt pålogging «Logg inn med passord» og send oss melding om sperret passord fra menyvalget «Nettpostkasse»
  • Feilkode BID? Benytt pålogging «Logg inn med passord» og send oss melding om feilkode fra menyvalget «Nettpostkasse»
  • Nettbank sperret/finner ingen aktiv avtale? Kontakt kundeservice@dinbank.no

Dersom du benytter BankID fra annen bank:

  • Kontakt utstederbank av BankID ved feil med passord/sikkerhetskode
  • Sperret nettbank/finner ingen aktiv avtale? Kontakt kundeservice@dinbank.no

Påloggingsvalg «Logg inn med BankID på mobil»:

  • Sperret nettbank/finner ingen aktiv avtale? Kontakt kundeservice@dinbank.no
  • Sperret/glemt passord? Opprett avtale om BankID på mobil på nytt i nettbanken. Benytt pålogging «Logg inn med passord» eller «Logg inn med BankID»
  • Har du byttet mobiloperatør? Sjekk om operatør støtter BankID på mobil

For å åpne en sperret BankID må du:

  1. Sende sikker e-post fra innlogget nettbank. Logg deg inn i nettbanken uten BankID
  2. Du vil motta et engangspassord på e-post
  3. Logg deg inn i nettbanken med BankID og du får mulighet til å endre til et selvvalgt passord

Hvis BankID er utløpt eller tilbakekalt, kan du selv åpne BankID i nettbanken sin.

Hvis ikke du eller banken har sperret din BankID, men du har tastet feil passord flere ganger kan du bruke «Glemt passord» på pålogging til nettbanken for å bestille nytt passord og aktivere din BankID.

For BankID på mobil må du aktivere på nytt i nettbanken.

BankID

Bruk «Glemt passord» muligheten ved pålogging til nettbanken.

BankID på mobil

Bestill BankID på mobil på nytt fra nettbanken. Logg inn enten med passord og kode eller BankID fra banken. Velg BankID i menyen og bestill BankID på mobil.

Credentials