Hva gjør jeg når jeg har byttet telefon/endret abonnement?

Du må da bestille BankID på mobil på nytt fra pålogget nettbank.

Se menyvalg

Kan jeg bare kaste kodebrikken når jeg har BankID på mobil?

Nei, selv om du har gått over til å benytte BankID på mobil må du oppbevare kodebrikken på et sikkert sted, da du i enkelte sammenhenger vil få behov for å bruke den.

Ved bytte av SIM-kort må du alltid bestille BankID på mobil på nytt i nettbank.

Hva er kravet for å få BankID/BankID på mobil?

  • Du må være over 15 år (Du må være over 18 år for å bli kunde i Dinbank.no)
  • Du må ha norsk personnummer
  • Du må ha nettbank med kodebrikke fra oss
  • Dersom du ble kunde etter 01.03.2007 må du være registrert med pass som legitimasjon. Dersom vi ikke har registrert pass fra deg må du gå til et av kontorene til Sparebanken Øst med passet ditt så de får scannet det og lagt det inn i systemet
  • Du må være registrert med egen e-post adresse og mobilnummer eller registrere dette i nettbanken før du bestiller BankID
  • Du må være eier av en aktiv konto i Dinbank

Hvordan bestille BankID på mobil?

BankID på mobil bestiller du i nettbanken. Klikk på Bestille BankID i menyen.  Velg deretter «Bestill» ved feltet BankID på mobil og følg instruksjonene.

Hvordan bestiller jeg BankID?

BankID bestiller du selv i Nettbanken.
Klikk på Bestille BankID i menyen. Velg deretter «Bestille BankID» og følg instruksjonen

Hvordan får jeg nytt passord?

Bruk «Glemt passord» fra påloggingssiden for å få tilsendt nytt passord.

Hvordan kan jeg endre BankID-passord?

BankID

Bruk «Glemt passord» muligheten ved pålogging til nettbanken.

BankID på mobil

Bestill BankID på mobil på nytt fra nettbanken. Logg inn enten med passord og kode eller BankID fra banken. Velg BankID i menyen og bestill BankID på mobil.

Min BankID er sperret. Hva gjør jeg?

For å åpne en sperret BankID må du:

  1. Sende sikker e-post fra innlogget nettbank. Logg deg inn i nettbanken uten BankID
  2. Du vil motta et engangspassord på e-post
  3. Logg deg inn i nettbanken med BankID og du får mulighet til å endre til et selvvalgt passord

Hvis BankID er utløpt eller tilbakekalt, kan du selv åpne BankID i nettbanken sin.

Hvis ikke du eller banken har sperret din BankID, men du har tastet feil passord flere ganger kan du bruke «Glemt passord» på pålogging til nettbanken for å bestille nytt passord og aktivere din BankID.

For BankID på mobil må du aktivere på nytt i nettbanken.

Hvordan avslutter jeg en depositumskonto?

Når leieforholdet opphører kan du som utleier gå inn i nettbanken og frigi depositumskontoen. I kontooversikten åpner du detaljer for kontoen og velger Frigi.

Må leietaker være kunde i Sparebanken Øst for å få opprettet depositumskonto?

Ja. Hvis leietaker ikke er kunde fra før, opprettes kundeforholdet i forbindelse med at depositumskontoen bestilles. Leietaker behøver ikke å ha andre kontoer i banken.

Tips en venn om DinBANK.noTips en venn om DinBANK.no
Credentials