Hvordan får jeg nytt passord?

Bruk «Glemt passord» fra påloggingssiden for å få tilsendt nytt passord.

Hvordan kan jeg endre BankID-passord?

BankID

Bruk «Glemt passord» muligheten ved pålogging til nettbanken.

BankID på mobil

Bestill BankID på mobil på nytt fra nettbanken. Logg inn enten med passord og kode eller BankID fra banken. Velg BankID i menyen og bestill BankID på mobil.

Min BankID er sperret. Hva gjør jeg?

For å åpne en sperret BankID må du:

  1. Sende sikker e-post fra innlogget nettbank. Logg deg inn i nettbanken uten BankID
  2. Du vil motta et engangspassord på e-post
  3. Logg deg inn i nettbanken med BankID og du får mulighet til å endre til et selvvalgt passord

Hvis BankID er utløpt eller tilbakekalt, kan du selv åpne BankID i nettbanken sin.

Hvis ikke du eller banken har sperret din BankID, men du har tastet feil passord flere ganger kan du bruke «Glemt passord» på pålogging til nettbanken for å bestille nytt passord og aktivere din BankID.

For BankID på mobil må du aktivere på nytt i nettbanken.

Hvordan avslutter jeg en depositumskonto?

Når leieforholdet opphører kan du som utleier gå inn i nettbanken og frigi depositumskontoen. I kontooversikten åpner du detaljer for kontoen og velger Frigi.

Må leietaker være kunde i Sparebanken Øst for å få opprettet depositumskonto?

Ja. Hvis leietaker ikke er kunde fra før, opprettes kundeforholdet i forbindelse med at depositumskontoen bestilles. Leietaker behøver ikke å ha andre kontoer i banken.

Hvordan får jeg åpnet en depositimskonto?

Depositumskonto kan du du enkelt åpne selv i nettbanken. Du velger Åpne ny konto under Kontoer og lån i menyen. Velg Depositumskonto.

For å få gjennomført bestillingen må du ha leietakers navn, fødselsnummer, telefonnummer og e-postadresse tilgjengelig. I tillegg må du ha utleieenhetens adresse, samt en PDF-kopi av den signerte leiekontrakten. Når du har signert med BankID får leietaker melding med instruksjoner om signering.

Det er greit å vite at det er utleier som må opprette kontoen, mens det er leietaker som blir kontoeier, og dermed får renteinntektene. Både utleier og leietaker disponerer kontoen i fellesskap.

Er det en egen app for nettbrett?

For best opplevelse og tilgang til alle banktjenester anbefales brukere med nettbrett (iPad o.l.) å bruke nettbanken.

Hvordan laster jeg ned mobilbank-appen?

Last den ned i dag via Apple App Store (iPhone) eller Google Play (Android).

Hvordan logger jeg meg inn i mobilbanken?

Du logger inn ved å bruke din firesifrede kode som du registrerte ved aktivering av mobilbanken. Hvis du har registrert fingeravtrykk eller ansiksgjenkjenning kan disse metodene også brukes.

Hvordan aktiverer jeg mobilbanken?

Det gjør du med BankID, BankID på Mobil eller kodebrikke med tilhørende passord. Du må da velge en ny personlig 4-sifret kode til innlogging og betaling. Nyere telefoner kan også velge å bruke ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk.

NB: For deg som ikke har BankID eller BankID på mobil må du være klar over følgende:
Du må bruke passordet tilhørende din kodebrikke ved aktivering. Ikke bruk mobilbankkode tilknyttet gammel mobilbank.

Tips en venn om DinBANK.noTips en venn om DinBANK.no
Credentials